Vogelvluchtroute - Reisverslag uit Höganäs, Zweden van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Vogelvluchtroute - Reisverslag uit Höganäs, Zweden van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Vogelvluchtroute

Door: Daan Matthijsse

Blijf op de hoogte en volg Daan

31 Mei 2013 | Zweden, Höganäs

We zijn in Zweden , vlak bij het plaatsje Hoganas. Aan de westkust tegenover Denemarken. Het is fraai zomerweer. 22 graden dus eindelijk kan de korte broek weer aan. En de camperkachel uit.

23 mei kreeg Marijke de uitslag van het cardiologisch onderzoek. En alles is in orde. We hebben het ' gevierd ' met koffie met gebak. En omdat het die dag heel slecht weer was hebben we meteen ook maar een nieuw dekbed gekocht. :-).

Ieder voorjaar heeft z'n najaar volgens Johan Cruyf. Wat is het koud geweest de afgelopen periode. Gelukkig hebben we een prima kachel aan boord en ook in Nederland hele mooie plekken voor de camper om slecht weer door te komen.

Bijvoorbeeld natuurcamping De Rietkraag in Lemelerveld , Landgoed en campercamping De Wielewaal in Zeewolde , Jachthaven Marnemoende in IJsselstein , en de camperplaatsen van SVR camping ' De Adelaar ' in Voorst.

Voordat we Nederland hebben verlaten zijn we eerst weer het thermaalbad van Nieuweschans ingedoken. Lekker warm na al die kou van de laatste tiid. Meestal staan er flinke files in de buurt van Hamburg. Maar dit keer kunnen we zo doorrijden naar het veer bij Putgarden dat ons naar Denemarken brengt. Tot onze schrik zitten we daar op het zonnedek in een zomerse zon.

Bij Sakskobing in Denemarken hebben we een Acsi camping opgezocht. Nog steeds zomers weer en je kunt zo naar het Fjord en het stadje lopen.

We volgen precies de route die tienduizenden trekvogels ieder voor- en najaar maken vanaf Scandinavië naar het warmere zuiden en omgekeerd. Gelukkig voor ons is er volgens weeronline de komende periode grote kans op een warm Noorden. We zijn benieuwd. Of we de Noordkaap willen halen weten we nog niet , maar we zijn weer onderweg.......

• 31 Mei 2013 - 21:41

Carel En Marjan:

Fijn dat jullie weer an route zijn, maar wel oppassen dat jullie niet te hoog gaan vliegen hoor! Nou trekvogels (vreemde??) genieten jullie er maar weer van en tot mails!
    bizz. Carel et moi

• 31 Mei 2013 - 22:10

Ieke En Wim:

Jullie zetten de vaart er als van ouds wel weer in.
    Doe nou rustig aan. je hebt alle tijd.
    Wat klinkt ons dat toch bekent in de oren, al die Deense en Zweedse dorpjes.
    Jullie weer is warmer dan het Italiaanse weer momenteel.
    Geniet er van.
    Lieve groet van ons.
    IEKE

• 01 Juni 2013 - 00:02

Corrie En Anno:

Het is goed om te merken dat jullie weer onderweg zijn.
    We zijn benieuwd hoever jullie komen. Voorspoedige reis gewenst
    We zullen jullie verslag over Engeland er nog eens op na lezen,
    want we gaan binnenkort die kant op.

• 01 Juni 2013 - 11:51

Magda Hellwig:

fijn te lezen dat alles goed is met Marijke. Jullie weer op de roets nu wij zijn in het Baskenland en staan nu in Zarautz hoog op de rots met storm en regen temp 12-14gr. Komen uit Capbreton in de duinen camperplaats was nog slechter storm,storm misschien wel 9 a 10. Wat we nu lezen van jullie denken wij dat we aan de verkeerde vogelvlucht zijn aangesloten?, maar de weg naar het zuiden gaat misschien wel over een zonovergoten pad. jullie goede reis en we lezen de verslagen met grote belangstelling.
    Groetjes Magda en Loe

• 09 Juni 2013 - 12:17

Wim En Ieke:

Ik had je op je verjaardag al via sms gefeliciteerd, maar even langs deze weg voor de zekerheid.
    We zijn benieuwd naar jullie ervaringen in het noorden. Het weer wordt daar wat minder, begrijpen we.