Overlenteren - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Overlenteren - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Overlenteren

Door: Daan Matthijsse

Blijf op de hoogte en volg Daan

17 April 2013 | Nederland, Zwolle

De afgelopen dagen is het ook in Nederland weer wat beter weer. Zo af en toe zelfs momenten dat de lente in volle omvang losbarst. Anders zouden we naast overwinteren ook gaan overlenteren in een warmer oord.

Maar we zijn ook in Nederland om wat APK-keuringen te doen. Als je wat ouder wordt heb je soms wat sneller PHPD ? ( Pijntje Hier Pijntje Daar ). Dus we hebben een paar medische check-up ' s.

En dat is maar goed ook , want na een eerste onderzoek blijkt bij marijke verder cardiologisch onderzoek en behandeling noodzakelijk.

Verder genieten we van bezoeken aan onze kinderen en kleinkinderen in Scheveningen en Loenen. Dus we verplaatsen ons camperhuisje van een kampeerplaats bij het Scheveningse strand ( Kijkduin ) naar een kampeerplaats in Loenen op de Veluwe.

Tussendoor verblijven we ook nog wel eens een nachtje op de SVR-camping in Meerkerk. Daar worden we inmiddels ontvangen alsof we vrienden zijn en zo voelen we ons daar ook.

Omdat we nog steeds een huisarts hebben in onze voormalige woonplaats maken we ook gebruik van de camping Lemeler Esch bij Lemele. Soms is er wel eens een camping waar alles klopt en dat is er dus zo een.

Voor onderzoek en behandeling zijn er nog al wat afspraken in Zwolle en dan is de stadscamping ' Agnietenberg' in Zwolle weer handig.

Kortom we hebben ons mobiele huisje altijd in de buurt.

De camper wordt inmiddels voorzien van een nieuwe voor-ruit. En tijdens een controle bleek dat een kabel-unit moest worden vervangen. Dat kun je beter nu hebben dan op een afgelegen plek in Scandinavië .

Afgelopen weekend hebben we een heel gezellig weekend gehad met vrienden uit Groningen. Zij delen met ons de passie voor een buscamper. En een wens was nog eens de ' campers ' naast elkaar te hebben. En dat is dus nu gelukt. We hadden er ook nog eens mooi weer bij. En wat is Groningen in de omgeving van Sellingen mooi ! . Kun je prima fietsen en wandelen en de camping ' de bronzen eik ' in Sellingen is een aanrader.

Tot slot moeten we , als alles goed gaat , zo rond het einde van deze maand opnieuw opa en oma worden. Nu van onze jongste dochter ( en schoonzoon ) uit Scheveningen.

We blijven dus nog wel een wat langere tijd in Nederland voordat we onze reis naar de Noordkaap voortzetten.

• 17 April 2013 - 19:17

Henny:

Hallo Daan en Marijke,

ik had gisteren al even gebeld, maar kreeg geen verbinding: dus fijn dat we weer op de hoogte zijn: Niets ernstigs met Marijke?, cardioloog is niet de leukste waar je naar toe moet! (we weten er helaas alles van) We waren ook erg benieuwd hoe het met Denise ging, nog 14 spannende dagen, gaat alles goed met moeder en de baby? Hartelijke groet van ons,

Henny

• 17 April 2013 - 20:42

Loe En Magda Hellwig:

Hallo Daan en Marijke,
    Wij hebben jullie op de voet gevolgd, zo leuk geschreven en wat een reiservaringen
    Fijn dat de reizen goed verlopen zijn, hopelijk verloopt de gezondheid verder goed af zodat jullie straks de reizen weer op kunnen pakken.
    Eerst nog een spannende tijd voor Opa en Oma voor het hoeveelste kleinkind?
    Sterkte met alles, en dat wordt straks lekker knuffelen met de baby.
    Groetjes Loe en Magda