Van wight naar ´ouwe harry´ - Reisverslag uit Lyme Regis, Verenigd Koninkrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Van wight naar ´ouwe harry´ - Reisverslag uit Lyme Regis, Verenigd Koninkrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Van wight naar ´ouwe harry´

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

27 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Lyme Regis

zondag 22 mei 2011, Het is hard gaan stormen vannacht en het heeft geregend. De buscamper staat hard te schudden. Slaapt wel lekker. Het is zondagochtend en ons vaste onbijt is dan geroosterd brood met gerookte zalm en ei.Daarna vertrekken we naar Yarmouth om de veerboot terug te nemen. Yarmouth is een leuk havenstadje. Maar op zondagmorgen stil en gesloten. Op de overtocht naar het vaste land worden we omringd door zeiljachten.Het stormt dus lekker zeilweer. Aan de overkant de aankomsthaven Lymington bezocht. Het is daar gezellig druk, de zon schijnt weer en alle winkels zijn open. Via Christchurch en Bournemouth naar Corfe Castle gereden. Corfe Castle is een stadje met de resten van een spookkasteel daar hoog boven.En ook nog een mooie camping. De eigenaresse heeft een nederlandse zin geleerd ´er zijn hier dassen met zes jonkies op het terrein en die zijn uit op voedsel. goed opbergen dus.´ Het komt er goed uit, dus voor mij is ze wel geslaagd. Hebben dus dassen gespot. ´s middags is het helemaal opgeklaard en zonnig.

maandag 23 mei 2011, In een engels camperblad las ik een artikel waarin een engelse camperaar zich beklaagde over een slechte camperplek bij Bordeaux. Ik weet niet waar hij het lef vandaan haalt om over franse camperplekken te klagen want in Engeland zijn ze er helemaal niet. Hier en daar een gedoogplek, maar als je pech hebt wordt je weggestuurd en krijg je een bekeuring. Camperverzorgingsplekken zoals in Frankrijk, Duitsland, Italie etc zijn er ook niet. Wij gaan daarom naar campings , die overigens erg mooi zijn. We zijn lid geworden van de CCC , caravan, camper club. Die hebben terreinen in heel Engeland. We betalen gemiddels 15 engelse ponden per overnachting. Je krijgt dan veel waar voor je geld. Vandaag houden we een rustdag en maken een wandeling naar het kasteel en dorp Corfe Castle. Dwars door de heuvels en de moeite meer dan waard.

dinsdag 24 mei 2011, Vanmorgen zijn we al vroeg op pad gegaan. Naar Studland Bay gereden en daar een 4 kilometer lange wandeling gemaakt. Het pad gaat via een steile helling naar het strand en dan via een klim over de klif naar ´old harry´. Een aantal uitgesleten rotsen in zee. Aan het strand staan houten strandhuisjes. Met dit mooie weer net een ´bounty´ eiland paradijs met mooie witte stranden.Door via Swanage naar Lulworth Cove. Ik kan het niet helpen zo heet het echt. Geklommen naar de Durdle Door, een grote rots in zee met een gat waardoor er een boogbrug is ontstaan. Mooi om te zien en een leuk strand om lekker van de zon te genieten.In de camper met uizicht op zee geluncht. Weer verder gereden naar Weymouth. Dat is zeker met dit fraaie weer een mooie haven en badplaats. De kleine haven heeft een veerbootlijn met grote catamarans op St. Malo in Frankrijk. Weymouth heeft ook een mooie vissershaven met veelkleurige huisjes. Mooie stranden en we ontdekken lekkere ijsjes.
Bij Durdle Door op de camping aan zee een overnachtingsplekje gevonden. de zon gaat hier mooi onder maar nog steeds niet in zee.