Tanger en Moulay-Bousselham - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Tanger en Moulay-Bousselham - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Tanger en Moulay-Bousselham

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

29 Januari 2011 | Marokko, Rabat

26 en 27 januari hebben we 'rustdagen'gehouden op de camping in Tarifa. ( zuidelijkste puntje van Spanje en Europa.) De afstand hemelsbreed naar Marokko is 15 kilometer. We hebben lang uitgeslapen. 's nachts heeft het heftig gestormd. Een Lidl hebben ze hier ook. De voorraden dus weer bijgevuld. En de camper 'marokko klaar'gemaakt. We kunnen hier lange strandwandelingen maken.De camping grenst aan een natuurgebied met veel vogelsoorten en een overweldigende natuur. Het is niet alleen maar slecht weer , de zon schijnt enkele uren per dag. We gaan naar Marokko met een groep campers en er komen er steeds meer aan. 's avonds met z'n allen gegeten en bijgekletst.
28 januari: Negen uur gaat de boot. Om acht uur moeten we aan de haven staan. Vannacht heeft het weer heel veel geregend. Het lukt ons en nog 2 andere campers niet om weg te rijden. Het is ons nog niet overkomen. Maar nu staan we toch tot de de assen in de blubber. De uitlaat zit vast in de grond. Hier komen we nooit meer uit; in ieder geval niet op tijd voor de boot.Maar na veel graven, 3 gebroken sleepkabels ( ik had er speciaal een gekocht tot 5 ton! ) en de hulp van collegacamperbus Henk (en ook Sam) is het toch gelukt om weer vlot te komen.Als laatste camper aan boord. De zee is ruw en veel mensen zijn zeeziek. In Tanger veel inklaringspapieren en douaneformaliteiten. Rustig blijven. blijven lachen. 5 euro voor 'hulp' blijkt ook te helpen. Dwars door Tanger naar de camping Achakbar. (vlakbij de Grottes Hercules) Het is overigens even wennen aan de arabische verkeersborden. Tom Tom werkt hier niet of nauwelijks. Je bent maar 20 kilometer van Spanje maar wel helemaal in Afrika.
29 januari: Vannacht sliepen we onder een mimosaboom. We werden wakker van heftig onweer en bliksem. Na het ontbijt ( marokkaanse stokbroodjes zijn erg lekker ) op weg naar de vuurtoren op Cap Spartel. Mooie omgeving met zon en 3 regenbogen. Heb een marokkaanse dongel gekocht om te kunnen internetten. Niet snel maar ook niet duur. omgerekend 20 euro voor een maand onbeperkt internet. De medina ( oude stad ) van Asilah is schitterend om te zien. Er is een levendige markt en veel te zien. Onderweg lopen koeien , geiten , schapen...kortom van alles langs de weg. Voorzichtig rijden dus. Bij een mooi haventje geluncht.Zijn verder nog door Larache gereden.Typisch marokkaanse stad met veel gesluierde vrouwen. Rondom Tanger is dat niet zo.We hebben over verschrikkelijk slechte wegen gereden.Maar er loopt ook een hele fraaie vierbaanstolweg tot aan Moulay-Bousselham.Daar staan we nu op een camping, vlakbij het stadje in een lagune vlabij de zee. Vandaag ook veel ooievaars en ibissen gezien. Weer: vanochtend regen , vanmiddag heel veel zon en 20 graden.

• 30 Januari 2011 - 10:39

Carel En Marjan:

Hallo luitjes,
    Fijn om weer wat van jullie te horen en dan toch eindelijk in Marokko te zijn aangekomen.
    Minder leuk dat jullie vast hebben gezeten,maar gelukkig toch nog net met de boot mee konden. We zijn blij dat je een dongel hebt kunnen kopen , zodat wij tenminste op de hoogte blijven!!
    Kijken altijd weer naar een nieuw bericht uit! In Cap Coz is het weer nog steeds goed dus daar genieten we volop van. Verder voor jullie een heel goede en interssante reis toegewenst van ons beiden.
    Bisous de nous.

• 30 Januari 2011 - 14:03

Trudi&Hans:

Hoi luitjes,
    goed te vernemen dat het marokkaanse avontuur nu echt is begonnen. Het is wel perfect dat we jullie middels dit ultra moderne medium kunnen volgen. Het is steeds weer een verrassing wat jullie
    beleven en dat we dat kunnen meebeleven. Al een marokkaans wijntje geproefd? Die is sinds kort in NL te koop en zeer drinkbaar. Marokko ligt kennelijk op de goede hoogte t.o.v. de evenaar met een voor de wijnbouw goed klimaat. We vernemen t.z.t. wel jullie vinologische ervaringen in Marokko. Volgende camper wordt vast een 4wheel-drive uitvoering, lijkt me. Kom je noooooit meer vast te zitten. Vriendelijke groet en tot de volgende mail.

• 30 Januari 2011 - 18:41

Mjandy & JulFin:

Lieve paps & mams,

Goed om te lezen dat jullie (na wat 'gedoe') zijn aangekomen op Marokkaanse bodem! Erg leuk om jullie reisverhalen en belevenissen zo uitgebreid te lezen. Gisteren alles voorgelezen en foto's gekeken met Finn. Hij vroeg of jullie hem al misten. "Als kiespijn" heb ik gezegd (-; In ieder geval een kus van Finn, Julian had het even te druk met spelen, maar wil morgen alles kijken/lezen.

Heel veel plezier en geniet van elk moment!

Dikke knuffels van ons