Naar Gibraltar en Tarifa - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Naar Gibraltar en Tarifa - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Naar Gibraltar en Tarifa

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

25 Januari 2011 | Spanje, Tarifa

24 januari : Tot onze verrassing hebben we vanmorgen niet eerst de kachel aan hoeven doen. De zon schijnt volop. Bij een gigantische hypermercado (supermarkt) hebben we de camperbus weer volgeladen. Richting Malaga langs de kust gereden. De zee is nog steeds woest. Nog langs Nerja gereden waar we vorig jaar op een terrasje aan zee hebben gegeten. Deze hele kust is volledig 'volgeplempt' met bebouwing. Een onafzienbare rij hoogbouw en appartementen. Marbella is wel mooier en mondainer. Hebben een camperplek gevonden aan de jachthaven van Estepona. 's avonds kwamen er steeds meer auto's met met een mannelijke bestuurder. Even dachten we dat we op de plaatselijke homo-ontmoetingsplek waren beland. Maar uiteindelijk bleek dat ze hun bootjes in jachthaven in de gaten hielden. Het is dan ook zwaar gaan stormen en regenen. Het is compleet zwaar noodweer, maar het is niet koud. We staan onder het bord dat 'camping ' niet is toegetaan. Tot twee maal toe komt de politie langsrijden en die lacht eens vriendelijk. Wij lachen vriendelijk terug. Een prachtig plekje aan de haven. We vragen ons wel af wat al die borden 'costa del sol ' betekenen. We zien weinig sol . maar hebben wel veel lol.
25 januari : Nog steeds slecht weer en veel regen. We kunnen de bus bijna niet uit. We rijden naar Gibraltar. Dat is een gigantische 'apenrots ' heel veel 'engelse' bebouwing. Het is bizar om in zuid spanje een stukje engeland binnen te rijden. Met alle typische engelse winkels . high tea etc. Zijn nog naar het uiterste puntje gereden met een ruige zee.
Verder doorgereden via Algecira naar Tarifa. Ligt midden in een natuurpark. Totaal andere omgeving dan de 'costa del sol '. Kunnen hier prachtige (strand) wandelingen maken. En... de zon breekt af en toe weer eens door. De veerboten van Spanje naar Marokko varen al twee dagen niet vanwege de storm.De wind zal toch eerst wat moeten gaan liggen voordat we naar Marokka kunnen. De afstand vanaf dit punt is maar 15 kilometer. Maar het kan hier aardig spoken in de straat van Gibraltar.

• 27 Januari 2011 - 20:28

Anno Van Der Tol:

Het is voor ons erg leerzaam om deze reisverslagen te lezen.
    Een bron van inspiratie!
    We kunnen bijna niet wachten tot onze nieuwe camper afgeleverd wordt.

We blijven jullie ondertussen volgen.
    Veel succes met de oversteek.
    De storm gaat vast liggen als jullie overvaren naar Afrika.