Calais , Dover en Canterbury - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Calais , Dover en Canterbury - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Calais , Dover en Canterbury

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

15 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

reiverslag zaterdag 14 mei 2011.
Om negen uur vertrokken voor een dag of 35 naar Engeland. We hebben een vaag plan om over te varen in Calais. Niks besproken van te voren. In CamperReisMagazine hebben we een leuk artikel gelezen over Calais. Onderweg staan er veel files.Voor Antwerpen 7 kilometer. Ook diverse spookfiles. Zomaar een file, schijnt helemaal niets aan de hand. En opeens gaat alles weer hard rijden. In Calais de camperplek op de kade opgezocht. Erg fraai uitzicht op zee en de haven. Vlak bij de veerboten. Lange wandeling door Calais gemaakt. ´s avonds heerlijk mosselen en vissoep gegeten in een visrestaurant bij het strand.

Reisverslag zondag 15 mei.
Naar Kent en Canterbury. Op 24 augustus 1875 zwom Matthew Webb van de Admiral Pier in Dover en klom 21 uur en 45 minuten later bij Calais aan land. Zwemmen leek ons geen optie dus op zoek naar een veerboot.Als je de borden ´port´ volgt kom je er van zelf. We konden gelijk mee. Achteraf hebben we teveel betaald. We hadden af kunnen dingen. Van Dover naar Canterbury gereden. Links rijden is erg handig in Engeland. Maar altijd wel weer even wennen. Zeker met de camper. Canterbury heeft een fraaie camping op loopafstand van het centrum. Omdat we ook in het centrum veel willen lopen gaan we lekker met de bus. Die stopt voor de ingang van de camping. Wat de Sint Pieter in Rome betekent voor de katholieken is de kathedraal van Canterbury voor de anglicanen. Het kathedraal complex omvat het eigenlijke kerkgebouw en grote delen van een benedictijner klooster. Dat hoorde tot 1600 bij de kerk. Ze hebben aan het geheel ruim 500 jaar gebouwd. Dus je bent wel even bezig voor je het allemaal hebt bekeken. De kerk heeft prachtige glas in lood ramen. Het is gezellig druk in het stadje Canterbury. Daar nog een lange wandeling gemaakt. Dit is Engeland dus op naar een High Tea met scones, clotted cream en marmelade. Zoet maar lekker !. Dacht even dat de serveerster verliefd op me was geworden. Maar ze noemen hier iedereen ´love´ en ´dear´. Even uitgebuikt met een wandeling. En daarna met de bus weer terug. Op de camping nog een nederlandse mevrouw gesproken die al 35 jaar op het eiland Wight woont.Ze waren nu even met de camper op reis voor een jaar of zo. Mooie tips voor op het eiland Wight gekregen.

• 16 Mei 2011 - 07:44

Loe & Magda:

Daan & marijke weer op pad.
    Leuk weer een prachtige reis in het verschiet.
    Nu maak er wat van en genieten maar.
    ps Wij gaan 26 mei richting Noorwegen, kom even over varen dan zien we je en
    kunnen dan lekker bij praten.

• 16 Mei 2011 - 07:55

Carel En Marjan:

We kijken weer vol verwachting naar jullie belevenissen uit!
    tot mails en goede reis.