Bevroren watervallen en een hoefijzerdal - Reisverslag uit Samoëns, Frankrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Bevroren watervallen en een hoefijzerdal - Reisverslag uit Samoëns, Frankrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Bevroren watervallen en een hoefijzerdal

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

20 Januari 2012 | Frankrijk, Samoëns

Dinsdag 17 januari 2012, Om elf minuten over elf 's ochtends wijst de temperatuurmeter nog min elf graden aan.
We vinden het te koud om te skiën. De mevrouw van de franse 'Meteo' op de televisie geeft ons gelijk. Ze omschrijft de sneeuw als erg hard en ijzig. We besluiten de spierpijn van gisteren weg te wandelen bij Sixt Fer a Cheval. Een 'Fer a Cheval' is een hoefijzer. Het is een schitterende winterse omgeving met bevroren meertjes en watervallen. We zijn hier een aantal jaren geleden ook 's zomers geweest. De natuurcamping is door de sneeuw bijna niet meer terug te vinden. 's middags hebben we een paar uur van de zon genoten op het balkon van ons appartement(je).

Woensdag 18 januari 2012, Vandaag is croissanten-dag. Deze boter-bommen moet je niet elke dag eten. Maar zo af en toe.....heerlijk. Vandaag de hele dag geskied bij Morillon. We vinden het leuk om een gebied bij een van de plaatsen in dit grote skigebied helemaal uit te diepen. Dus in het skigebied van deze plaats hebben we alle afdalingen wel gedaan.
En de mooiste wel een paar keer. Het is vandaag opnieuw een prachtige dag, volop zon en mooie staalblauwe luchten. En iets warmer dan gisteren.

Donderdag 19 januari 2012, Het weerbericht had het al voorpeld : het wordt hier slechter weer. Regen en in het weekend sneeuw. Vandaag is het tot in de middag nog wel droop. Maar wel erg bewolkt. We zijn naar de bevroren waterval : " le cascade de rouget 'gelopen. Fascinerend. Zo'n honderd meter hoog bevroren water. De sneeuw ligt hier wel een paar meter hoog. Maar wandelen op de paden gaat prima. We komen een aantal groepen tegen die lopen op 'raquettes'. Dat zijn speciale schoenen om in de diepe sneeuw te wandelen. Maar wij hebben ze nog niet nodig op de wandeltochten die je hier maakt. 's avonds begint het behoorlijk te regenen. En wordt het erg mistig.

• 20 Januari 2012 - 12:38

Wim En Ieke:

Wat een super locatie.
    We kunnen ons voorstellen dat je weer terug wilde naar deze omgeving.
    En wat een vracht sneeuw ligt daar.
    Dat huis kun je wat ons betreft wel kopen!!!
    Wij komen dan heel graag logeren.
    We duimen voor beter weer.
    Hier regelmatig regen, geen vorst.
    Onze camper krijgt vandaag de APK, dus wij waren vanmorgen ook even ontour

Groet Wim en Ieke

• 20 Januari 2012 - 20:32

Carel Et Marjan:

Brrr ik krijg het al koud als ik naar die foto's kijk! Maar mooi zijn ze weer hoor!
    Hier vandaag 13 graden, dus lekker weer om in de tuin te werken, ook genieten dus.
    Groetjes en bisous de nous.