Volop zon.........maar koud - Reisverslag uit Samoëns, Frankrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Volop zon.........maar koud - Reisverslag uit Samoëns, Frankrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Volop zon.........maar koud

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

16 Januari 2012 | Frankrijk, Samoëns

Vrijdag 13 januari. Volgens een oud bijgeloof is dit een ongeluksdag. Maar wij hebben die niet zo beleefd. Na de nodige 'inpak' handelingen vertrokken naar Frankrijk. Het is niet druk op de weg. Geen file gezien. In Luxemburg nog even goedkoop diesel getankt. In Nederland vandaag een recordprijs. We rijden om de beurt zo'n 2 uur. Zijn gestopt bij 'ons' hotelletje in Langres. 's avonds gaat het een graad of drie vriezen. Mooi weer , veel zon en af een toe bewolking.

Zaterdag 14 januari , Na een frans ontbijtje weer verder. De hele omgeving is hier schitterend berijpt. Er is mist en het heeft gevroren. Om een uur of twee zijn we in Samoën. Je kunt natuurlijk zien dat er een flink pak sneeuw is gevallen. Maar na alle ophef in Nederland over enorme sneeuwval valt het toch wat tegen. Tot onze verrassing is het appartement al klaar en kunnen we er zo in. Men heeft ook nog rekening gehouden met onze wens: een balkon in de zon.We kunnen nog een paar uur lekker in de zon zitten. Wat hadden we die al weer een tijd niet meer gezien. Geluksmoment met een lekker (frans) wijntje.

Zondag 15 januari 2012, Het is niet echt druk geworden in het appartementengebouw. En het was erg koud vanmorgen...min acht graden!.
Wel een staalblauwe hemel en volop zon. Lange wandeling gamaakt door het dorp en de omgeving. Heb geregeld dat we vers brood bij de receptie kunnen halen. Da's makkelijker dan eerst naar het dorp. We zijn al behoorlijk bruin geworden.

Maandag 16 januari 2012, Je zit toch even gek te kijken als je de temperatuurmeter op min 16 ziet staan vanmorgen. De zon schijnt volop en het is windstil, maar berekoud !. Thermo ondergoed onder de skikleding. Het is ook niet druk bij de skilift. De sneeuw is keihard maar wel mooi om te skiën. Als je vaart maakt merk je wel dat het bijzonder koud weer is. We blijven om te beginnen in het "Massif" gebied. Mooie lange afdalingen gemaakt. Hier en daar zijn we helemaal alleen op de skipiste's . In de loop van de dag loopt de temperatuur langzaam op tot min vijf graden. Na drie uur 's middags zakt de temperatuur alweer tot min tien. Mooi excuus om warm te blijven met 'vin chaud' , de franse variant van glühwein. Morgen gaan we grotere tochten maken. Het zou dan ietsjes warmer worden.

• 16 Januari 2012 - 20:23

Carel Et Marjan:

Hi wintersporters,
    Zijn de neusharen al ontdooid? Weten jullie nog van die avondtocht in de arreslee? Koud!!
    Maar lekker hoor. Wij hebben hier vanmiddag met Sylvie en dochter Anne Sophie op het terras in het zonnetje met thee en frambozentaart gezeten, ook niet te versmaden.
    Genieten jullie maar lekker van de vakantie!
    Bisous de nous.