Zee , Zon en Regen. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Zee , Zon en Regen. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Zee , Zon en Regen.

Door: Daan Matthijsse

Blijf op de hoogte en volg Daan

22 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Voordat we met de DFDS Ferry vanuit IJmuiden naar Newcastle in Engeland / Schotland vertrekken maken we eerst nog een rondje Nederland. Vanuit Lemele zondagmiddag eerst nog naar Scheveningen.

Nog even afscheid van kinderen en kleinkind nemen. En natuurlijk nog even lekker vis eten bij Simonis aan de haven. Overnacht op de camperplek ' Het Groene Hart ' in Abbenes. Mooie camperplek als tussenstop naar IJmuiden.

Het is al een paar dagen strandweer en de boot naar Engeland vertrekt pas om half zes ' s avonds. Dus eerst een stranddagje in Noordwijk. We kunnen de buscamper aan de boulevard parkeren.
Langs het strand gewandeld en van het schitterende weer genoten. Om drie uur afgesproken met onze campervrienden om gezamenlijk in te checken voor de Ferry naar Engeland. Hut , eten en slapen aan boord is prima geregeld.

Dinsdag al voor de wekker wakker. Het is een uur vroeger in Engeland. Het weer is vandaag wat minder, grijs en regen. Door Newcastle via Jedburgh, met z'n oude Abdij-ruïne, naar Melrose met ook al een Abdij-ruïne. De Engelsen hebben er een paar honderd jaar geleden een aardige puinhoop van gemaakt door alle kerken in deze omgeving te vernielen. Via Lauder naar de camping Thirlstane Castle. Hier hebben we zestien jaar geleden ook al eens gestaan. Er is veel veranderd , maar toch ook wel herkenbaar. We zitten nu midden in ' Borderland ' en zijn de grens tussen Engeland en Schotland al gepasseerd. De eigenaar van het kasteel en het landgoed, de Laird , kwam ons nog begroeten. Vond het wel bijzonder dat we hier zestien jaar geleden ook waren en wenste ons welkom in Schotland.

Woensdag 21 mei is het schitterend zomers weer. Via de A68 een stukje terug naar een oude Romeinse brug bij Leaderfoot. Vanaf daar richting Kelso. Afgeslagen naar een middeleeuwse eenzaam in het land staande toren: Smailholm Tower. Prachtig gebied en uitzicht. Via fraaie landschappelijke weggetjes langs de rivier de Tweed naar Floor's Castle gereden. Campers voor het kasteel geparkeerd en het landgoed bezocht. Verder naar Eyemouth en de mooie rotskust en het haventje van Saint Abb's . Veel broedende vogels: meeuwen, zeekoeten en alken. Bij Coldingham een camping gevonden en in stijl deze mooie zomerdag afgesloten.

Donderdag 22 mei is het weer totaal omgeslagen. Stormachtige wind , regen en af en toe mistflarden. Toch de coastal trail , de kustroute gevolgd. Af en toe wel wat uitzicht en stops bij leuke haventjes. Dit is ook weer echt Schotland. Het weer wisselt hier vaak. Op de stadscamping van Edinburgh een van de laatste plekjes gevonden. Zaterdag is hier de Marathon van Edinburgh en morgen is de camping vol. Het beloofd ook beter weer te worden. Dus morgen maar naar Edinburgh.

• 23 Mei 2014 - 21:21

Ieke En Wim:

Het feest is voor jullie begonnen.
    Ziet er echt schots uit op de foto's.
    Waar is je kilt Daan?
    Blijf genieten.

Wij hebben gisteren een behoorlijke storm doorstaan in Periqueux. (mooie stad)
    Leek op de windhoos van 4 jaar geleden.
    Gelukkig nu geen boom op de camper.
    Vandaag weer hele dag regen. We worden er niet vrolijk van maar we blijven positief.

Lieve groet van ons.
    IEKE

• 26 Mei 2014 - 11:14

Sietze & Lid:

Regen en zonneschijn, hopelijk meer van het laatste. Als je naar Schotland gaat, ben je natuurlijk wel voorbereid op niet al te mooi weer. Soms hoort het er ook bij, die laaghangende bewolking en de mist. Geniet van al het bijzondere daar en liefs vanuit zonnig Sardinië. Sietze&Lida

• 26 Mei 2014 - 15:22

Wil En Annelies:

Mysterieus Schotland!! Geweldig hoor, ga ervan genieten en neem na een natte dag maar een heerlijke whiskey!!

Hebben weer een top weekend gehad op de "Olde Lucas Hoeve" . Mooie nieuwe routes en plekken ontdekt. Jullie hebben geen woord teveel gezegd, prachtige omgeving.

Veel liefs,
    Wil en Annelies