Beste wensen voor 2014 ! - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Beste wensen voor 2014 ! - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Beste wensen voor 2014 !

Door: daan matthijsse

Blijf op de hoogte en volg Daan

04 Januari 2014 | Frankrijk, Bordeaux

Wij wensen iedereen een gelukkig en gezond 2014 !

Nieuwjaarsdag zijn we vertrokken voor een camperreis naar zonniger oorden. We gaan eerst richting Andalusië ( Sevilla ) en vandaar naar de Portugese Zuidwestkust.
Haast hebben we niet , maar met dit slechte weer geven we wel even gas om ons doel snel te bereiken.

Eerst hebben we nog in Loenen en Scheveningen onze kinderen en kleinkinderen gelukkig nieuwjaar gewenst en de laatste oliebollen opgegeten. Overnacht hebben we op Kijkduinpark In Kijkduin. Het is noodweer ' s nachts en de storm en de regen buldert lekker om de camper.

Donderdag 2 januari is het eindelijk droog en minder wind. Na het ontbijt vertrokken richting Blois aan de Loire in Frankrijk. Via Antwerpen, Lille en Parijs. De Pheripherique rond Parijs is even druk, maar verder kachelen we lekker door. De camperplek Jean Moulin ligt midden in het centrum van Blois. Het is een ommuurd terrein en de plek is prima om de oude stad van Blois en het imposante kasteel te bezoeken. Het weer is in helemaal opgeklaard , het is 15 graden en een (waterig ) zonnetje.

Vrijdag 3 januari eerst een zonnig Blois verkend. Hele steile straatjes en trap op en af. We gaan zeker nog weer eens camperfietsen langs de kastelen van de Loire. Moet het hier eerst een beetje echt zomer worden.
Verder langs de Loire , chateau Chaumont en Amboise richting
Bordeaux. Dwars door de ' campagne ' en de wijngaarden eerst naar Chatellerault en dan via Niort de tolweg A10 naar de camping van Bordeaux. Rond half zes draaien we de camping op en dus nog bij daglicht. Dit is een hele mooie plek om op de fiets de stad Bordeaux te verkennen. Vandaag alweer veel zon , afgewisseld met een buitje.

Zaterdag 4 januari op de fiets naar Bordeaux. Vanaf de camping loopt een 6 kilometer lang vrijliggend en goed bewegwijzerd fietspad naar het centrum van Bordeaux. Je komt uit bij de mooi aangelegde boulevards langs de rivier de Garonne. Daar de fiets gestald en urenlang door Bordeaux gewandeld. Langs en in de kathedraal St. André , le Grand Theatre , Sainte Catherine en nog veel meer mooie pleinen , oude gebouwen en musea. Imposante stad. Buiten op een terras ! koffie gedronken en binnen lekker op z'n frans tussen de Fransen gegeten. Dat we met een hele vette regenbui en dus doornat moeten terugfietsen naar de camper kan de pret niet drukken. Bij de camperkachel kan alles weer lekker drogen.

• 04 Januari 2014 - 17:27

Corrie En Anno:

Vrienden,

Vanuit de gezelligste stad van Noord-Nederland wensen we jullie een heel voorspoedig 2014.
    Vol met veel mooi weer, met mooie campertochten, met mooie vergezichten, met bezoeken aan mooie steden, met interessante ontmoetingen, met weinig pech onderweg, maar vooral met veel gezondheid en harmonie.
    Wij komen begin april weer tevoorschijn met onze bus. Natuurlijk streven we vanaf dat moment weer naar een rendezvous met jullie, ergens in Europa. Waar en wanneer zien we vanzelf.
    Wees voorzichtig en pas goed op elkaar.

• 04 Januari 2014 - 17:38

Carel En Marjan:

Fijn dat jullie het ritme weer te pakken hebben!
    Genieten maar!
    Gros bisous de nous

• 04 Januari 2014 - 20:43

Nick Kleberg:

Daan leuk om zo nu en dan wat van je omzwervingen door Europa mee te kunnen maken via deze media,
    Ja de familie is uiteen gevallen door de jaren,ik heb de laatste jaren ook in Frankrijk gewoond aan de Lot en in Parijs nu In Marokko Tanger en afwisselend in Amsterdam alweer 14 jaar getrouwd met Rabia.
    Her contact met Rob is wel weer tot stand gekomen,Behouden Reis en de groeten aan de Algarven het weer kan daar nog al wisselvallig zijn in de winter 20 jaar met Coja daar verbleven.

• 05 Januari 2014 - 00:25

Sietze&Lida:

Hoi Daan en Marijke
    Zuid Spanje en Portugal. Het zal vast allemaal mooi en uitstekend weer zijn. Mooie tijd daar.Een goed begin van 2014

• 05 Januari 2014 - 00:25

Sietze&Lida:

Hoi Daan en Marijke

• 08 Januari 2014 - 16:48

Wil En Annelies:

Hi Daan en Marijke,

Jullie uiteraard ook de beste wensen en heel veel warmte en geluk toegewenst voor 2014!
    Wij zijn net terug uit Zuid-Duitsland waar de bergen alleen maar groener werden dus helaas niet kunnen langlaufen. Hebben heerlijk gewandeld en nog een dag naar Salzburg geweest.

Heel veel plezier met jullie reis naar zonniger oorden enne voorzichtig hoor!

Veel liefs,
    Wil en Annelies

• 08 Januari 2014 - 19:27

Loe En Magda:

Hoi Daan en Marijke,
    Een geweldig gezond en reislustig 2014 , geniet van elkaar en de mooie dingen die je op jullie reis mag tegenkomen.
    Portugal, daar kan je niet omheen, mooi land mooie mensen.
    Groetjes
    Loe en Magda

• 05 April 2015 - 11:56

Greet:

goede morgen,

zou ik jullie even mogen vragen welke camping jullie gestaan hebben op 6 km van bordeaux waar jullie met de fiets tot in Bordeaux gereden hebben?

alvast bedankt

• 05 April 2015 - 12:49

Daan:

Naam van de camping bij Bordeaux is:

Le Vilage du Lac
    Boulevard Jaques Chaban-Delmas