vastge Luz ' t - Reisverslag uit Silves, Portugal van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu vastge Luz ' t - Reisverslag uit Silves, Portugal van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

vastge Luz ' t

Door: Daan Matthijsse

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Januari 2014 | Portugal, Silves

Vanaf vorige week dinsdag hebben we zeven nachten op een aardig plekje van camping Volverde in Luz gestaan.
Zo lang op een plek is voor ons een record. We hebben al gecontroleerd of er geen gras in de wielkasten van de camper groeit en nog even en we behoren tot de vaste inventaris.

We hebben erg mooi weer met heel veel zon en de temperatuur loopt overdag op tot 20 graden. Wim - weertje noemen wij dat.
We hebben namelijk een goede vriend die dat het lekkerste weer vindt. We hebben ook een vriend die Wil heet en die leeft helemaal op bij temperaturen boven de 30 graden. Dan pakt hij z'n sportschoenen of de racefiets om eens lekker te gaan sporten.
Wij kennen ook nog rode wijnweer , dat kan eigenlijk altijd wel na 5 uur ' s avonds. En bij koude ochtenden en regen doen wij altijd
' gebakken ei ' weer. Al onze overige weertypes zijn hier nog niet van toepassing. Dus zo kan het wel ' weer ' .

We hebben veel gefietst , o.a. naar Burgau en Lagos , en veel gewandeld over boulevards en stranden. Het is hier goed uit te houden.

Vanmorgen zijn we vertrokken om het havenplaatsje Alvor te bezoeken en de 6000 jaar oude Tumulus van Alcalar ( even boven Alvor ) te bekijken.

Daarna via smalle weggetjes binnendoor naar het stadje Silves. Daar zijn we vorig jaar ook geweest , maar we vinden het leuk om altijd nog een paar dingen te laten ' liggen ' . Dan kunnen we die nu nog gaan bekijken. Het weer is vanmiddag omgeslagen. Het is bewolkt en het motregent. Koud is het niet.

• 29 Januari 2014 - 12:46

Wil En Annelies:

Lieve Daan en Marijke,

Heerlijk om jullie reisverslagen weer even te lezen! Zeven nachten op een camping is inderdaad een aardig record!! Daan, je moet je pas zorgen gaan maken als je die tuinkabouter gaat meenemen ( ha,ha )

Kan je wel vertellen dat het hier "snertweer" is ( ook lekker op z'n tijd )

Blijf vooral genieten van en met elkaar!!

Veel liefs,
    Wil en Annelies

• 29 Januari 2014 - 17:34

Peter Hulswit:

Daan en Marijke ,

Lekker om erin te wrijven ; zonnetje , 20 graden en blauwe lucht , heerlijk !
    Gekheid , dat is ongetwijfeld een prachtig gebied waar jullie nu verblijven . Met een fantastisch klimaat ,
    jaren geleden zijn wij ook in het leuke plaatsje Alvor geweest ! Lekker vis eten , zo uit zee in een van de vele
    visrestaurantjes .
    Genieten daar ,maar dat lukt jullie optimaal lezen wij in de reisverslagen . Beter om daar nog een tijd rond te
    trekken langs de Middellandse Zee , want in Holland moet de winter nog beginnen .
    Vandaag en morgen lijkt 't er enigszins op met een venijnig oostenwindje , zaterdag gaan de temperaturen
    echter weer fors omhoog met regen . Dus....

Groetjes van ons , veel reisplezier en tot het volgende reisverslag ,
    Peter en Anneke .