Joie de vivre , daar doen we het voor - Reisverslag uit Grillon, Frankrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Joie de vivre , daar doen we het voor - Reisverslag uit Grillon, Frankrijk van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Joie de vivre , daar doen we het voor

Door: daan matthijsse

Blijf op de hoogte en volg Daan

18 Oktober 2013 | Frankrijk, Grillon

Vrijdag 18 oktober ,

We staan nu al 5 dagen in Grillon. Een stadje in het hart van de Drome - Provencale. En het zit ons wat het weer en de omgeving betreft erg mee. Het is al een dag of drie schitterend weer , volop zon en vandaag rond de 25 graden.

De afgelopen dagen hebben we op de fiets de omgeving verkend. Ruim 70 kilometer gefietst. Dwars door de wijngaarden , heel veel lavendelvelden. De lavendel is al uitgebloeid en geplukt , maar de geur van lavendel en wijn is volop aanwezig.

Afgelopen zondag , 13 oktober , zijn we na de markt in Beaune tien kilometer verder gereden naar de nog open zijnde camping
" Grappe d ' Or " ... de gouden druif... Van Meursault gereden.

Schitterend plekje met een weids uitzicht over de wijngaarden. Zeer geschikt om ook daar over mooie autovrije fietspaden de wijnstadjes in de omgeving te verkennen. Polligny- Montrachet , Pommard , Volnay zijn bekende plaatsjes van de mooie ( dure ) wijnen van de Cote D ' Or.

Maandag 14 oktober werd het fors kouder en het regende flink.
Dus maar even goed gas gegeven en zo ' n 300 kilometer zuidelijker de zon weer opgezocht in de Drome - Provencale

We hebben het Frankrijk gevoel weer helemaal te pakken. Tussen de middag met en tussen de Fransen een mooi restaurantje opzoeken. En de calorieën er met mooie fietstochtjes langs oude Franse vestingstadje er weer af fietsen.
Dit houden we nog wel even vol".......

• 21 Oktober 2013 - 11:35

Wim En Ieke:

Ja, zo houden jullie het zeker nog wel een tijdje vol.
    Hier is het ook goed weer. Gisteren kon je in een shirt lopen en vandaag hebben we je de regenjas nodig.
    Dus heel wisselend.
    Maar!!!!!!!! morgen wordt het 19 gr. dus kan de jas weer uit.
    Blijf genieten hé!!!!

Lieve groet van ons.
    IEKE

• 21 Oktober 2013 - 18:00

Jan:

Mooie foto van de Mont Ventoux!!!

Groeten uit Loenen,

Jan

• 21 Oktober 2013 - 22:45

Carel En Marjan:

Leuk om na ons telefoongesprekje nog wat foto's van jullie te zien. Ik zou zeggen ''gaat zo voort"
    Groetjes van ons
    Carel en Marjan

• 22 Oktober 2013 - 06:57

Lida:

Fijn dat jullie niet nog verder naar het zuiden moesten om mooi weer te hebben. En jullie genieten van het fietsen en de wijn! Wat de boycot van Chinees eten betreft, zul je daar in luilekkerland Frankrijk geen moeite mee hebben. We blijven elkaars reizen volgen.
    Liefs
    Sietze&Lida