tussen Hazes en Bach - Reisverslag uit Lemele, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu tussen Hazes en Bach - Reisverslag uit Lemele, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

tussen Hazes en Bach

Door: daan matthijsse

Blijf op de hoogte en volg Daan

12 Augustus 2013 | Nederland, Lemele

Het is de afgelopen tijd zowel in Denemarken, Noord - Duitsland als in Nederland schitterend weer. En het is hoogseizoen vakantietijd. Dat is toch even anders dan in de wat rustiger perioden die we de rest van het jaar op reis zijn.
Zo stonden we op een erg drukke camping met ergens links achter ons een groepje Hazes fans die een paar uur " á capello " alle bekende Hazes nummers zongen en rechts achter ons een Bach fanaat die ook even niet zonder kon.

Dinsdag 30 juli stonden wij nog op de Tarup Strand Camping op het eiland Funen in Denemarken. En we zien een zee-arend hoog boven het water van de Störebelt. We maken een wandeling langs het strand en door de wuivende korenvelden weer terug.

Woensdag 31 juli heeft het ' s nachts geregend , maar ' s ochtends is het toch weer onbewolkt en zonnig weer. We rijden via de ' margrietroutes ' door Svendborg naar Faborg. Levendige stad die we uitgebreid bekijken. We worden overvallen door een zware hoosbui. We zien zelfs hagelstenen. Na Faborg rijden we naar het veer bij Bojden. Het is weer opgeklaard en met mooi zonnig weer varen we in een uurtje naar Fynshav. Vandaar rijden we via Husum aan de Duitse Noordzeekust naar de camperplek van de strandcamping ' Zum Seehund '. Gebied lijkt sterk op de Fries/Groningse Waddenzee , schapen voor , op en over de dijk.
Met een waddenwandeling sluiten we de dag af.

Donderdag 1 augustus heeft de receptioniste van de camping het al over de komende ' hitzenwelle. Daar is deze ochtend nog geen sprake van. Maar in de loop van de dag wordt het al wel steeds warmer. Via Tonning en Itzehoe rijden we naar Gluckstadt. Vandaar met het veer over de Elbe naar de camperplaatsen van Bremervorde. Die liggen bij een meertje: de Vordersee. Dat komt goed uit want het zorgt mooi voor verkoeling.

Vrijdag 2 augustus rijden we via Groningen naar Nederland. In Groningen worden we verwend met een uitgebreide lunch van buscampervrienden. Heel gezellig en we raken niet uitgekletst. Om een uur of drie naar Zwolle om de fietsen uit onze ' opslag ' te halen. Die hebben we deze reis erg gemist. We dachten ze niet zoveel te kunnen gebruiken. Maar dat had achteraf op heel veel plekken prima gekund. Het is erg warm geworden vandaag. met de airco aan hebben we er geen last van. Maar buiten is het 36 graden !. In Loenen kunnen we eindelijk weer met onze jongste kleinzoon knuffelen. En natuurlijk ook met zijn ouders ! We zijn vertrokken toen Jelle drie weken oud was en nu is hij drie maanden. We hebben ons opnieuw aan hem voorgesteld :-).

Onze andere kleinzonen genieten samen met Pa en Ma van een vakantie op Bali. Dus we moeten nog even wachten om die weer te kunnen zien.

Vanaf Zaterdag 3 augustus zijn we tot dinsdag 6 augustus in Loenen gebleven. En daarna hebben we onze ' vaste ' camperstekken in Overijssel weer opgezocht. Apart is nog dat ik toevallig in Eerbeek een vriend en zijn vrouw tegenkom die ik ongeveer 38 jaar lang niet heb gezien. Hij herkende onze buscamper van dit blog.

Op 1 september zijn we 235 dagen aan een stuk met de camper op pad. Dat is wel even genoeg. We gaan van ons mobiele huisje dan even naar een vaste stek om weer nieuwe reizen voor te
bereiden.