Luxe trekkershut in plaats van Buscamper - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Luxe trekkershut in plaats van Buscamper - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Luxe trekkershut in plaats van Buscamper

Door: Daan Matthijsse

Blijf op de hoogte en volg Daan

20 Mei 2013 | Nederland, Loenen

We zijn net terug van een paar dagen kamperen met onze twee oudste kleinzonen. De jongste (derde) kleinzoon is nog maar een paar weken. Die hebben we nog maar niet meegenomen :-).
Omdat met slecht weer de buscamper toch wel aan de krappe kant is hebben we een ' luxe ' trekkershut gehuurd. Van de tijd dat we nu in Nederland zijn is het toch wel zo'n 80% slecht weer. Maar het kampeerweekend was erg leuk. We zijn naar de natuurcamping De Lemeler Esch geweest. En dat blijkt een natuur-speelparadijs voor kinderen te zijn. Hutten bouwen, vogels spotten, knutselen, voetballen en nog veel meer.
En natuurlijk de 4 P ' s. ( Pannenkoeken, Pizza, Poffertjes en Patat).
Vanaf begin mei hebben we door Nederland gezworven. We zijn regelmatig in Scheveningen geweest bij onze jongste kleinzoon Jelle en z'n ouders. En natuurlijk ook in Loenen. Maar we hebben ook een tocht door de Betuwe gemaakt , vol in fruitbomen-bloesem. En nog een rondje Noord-Limburg naar het nationaal park Maasduinen. En met het koude weer veel sauna.
Donderdag a.s. Is de uitslag van medisch onderzoek en als dat gunstig uitpakt gaan we de reis naar de Noordkaap verder plannen. In Noord - Europa , b.v. Zweden is het mooi weer op dit moment !. En anders kunnen we toch ook weer naar het Zuiden.........

-----------------------------------------------------------------------------------------

wij reizen veel met onze buscamper en dan maak je ook veel mee. Zo af en toe gebeurt er iets wat wij leuk of opmerkelijk vinden.
Daar schrijven we graag verhaaltjes over. Het is nooit de bedoeling om iemand te kwetsen. Lees ze met plezier en zie er de humor van in..........


Tupperwaredozen en beschuitbussen.

14 jaar was ik toen ik voor voor het eerst in een buscamper kampeerde. Dat heeft een onvergetelijke indruk op me gemaakt. Mijn vader had een gebruikte volkswagenbus gekocht. Zo een met nog een spijltje midden in de voorruit. Hij gebruikte het busje om mee naar zijn werk te rijden.
Maar heeft er ook een opklapbaar bed, zitje , keukentje en handige kastjes in gemaakt. Voor een voortent zorgde mijn moeder.
En daar gingen we met een gezin van vijf personen mee kamperen. Meestal sliep ik in de voortent. Maar bij heel slecht weer kon ik ook op devoorbank slapen. Dat moet allemaal krap geweest zijn .....maar ik herinner me alleen maar één groot avontuur.

In 1980 kochten mijn vrouw en ik onze eerste 'kampeerbus'. Een Renault Estafette. In de verlengde uitvoering en met een verhoogd dak. Ik ben zelf niet zo handig. Een wel handige doe-het-zelver had hem al als campertje ingericht. Natuurlijk hebben we er zelf weer het nodige aan veranderd.
Een paar jaar hebben we er onze vrije tijd en vakanties met onze dochters ( en een hond ) al zwervend door Frankrijk mee doorgebracht.
Maar als er ijs was in Nederland gingen we er ook met alle buurkinderen mee naar de ijsbaan. Kacheltje om op te warmen en erwtensoep altijd bij de hand.

We hadden altijd veel bekijks onderweg. Aardig verhaal is nog wel dat we in Frankrijk eens kilometers lang zijn achtervolgd door de Gendarmes.
En die bleven maar wijzen en kijken naar ons busje. En ik maar denken wat doe ik nou fout ? Later bleek dat de franse politie in precies dezelfde busjes
reed en dat ze wilden weten hoe wij zo'n ding als camper hadden ingericht. Vorig jaar op een treffen van de Renault Estafette club in Meerkerk zag ik hem nog staan. De 45-XZ-80 uit 1974 !. Hij is nog steeds 'kampeerauto' en inmiddels 39 jaar oud.

Campertje's zijn leuk om mee te reizen en te avonturieren. Om te gebruiken als reis- en verblijfauto. Onze wat ouder wordende kinderen vonden het reizen en verplaatsen niet meer leuk met vakanties. Bleven liever op een vaste plek met een groep leeftijdsgenoten plezier maken. Dan is een caravan veel handiger. Die hebben we dan ook vele jaren gehad.

Maar een camper bleef altijd een wens en nu hebben we dus alweer ruim 3 jaar een buscamper. En daar hebben we al veel mee gereisd en beleefd.

Zowel de Volkswagenbus als de Renault Estafette en ook onze huidige 'bus' een Citroën Jumper zijn tot kampeerauto verbouwde bestelauto's.
Naar ons idee is daar helemaal niets mis mee. Maar daar is niet iedereen het mee eens. We horen nogal eens dat dit geen echte 'campers' zijn en iemand met een hele grote , erg wit gekleurde, camper noemde onze bus geen camper maar een 'beschuitbus'.

Daar kan ik de humor wel van in zien en even stond ik met mijn mond vol tanden. De uitdrukking 'tupperwaredoos' heb ik gepikt van mijn broer.
Die was ooit in het bezit van een grote zware stalen zeilboot. Daar kon je mee droogvallen op het wad. Een mooi schip maar wel zwaar en wat moeilijker wendbaar.
Bij een overvolle sluis heb ik hem eens horen zeggen tegen de schipper van een polyester zeiljachtje die nog even snel voorbij wilde om eerder in de sluis te zijn: "pas je wel op met die tupperwaredoos van je , want als ik je even raak blijft er slecht een mandje plastic over ".

En toen wist ik het , als iemand maar dreigt iets lelijks te zeggen over een onze (stalen) beschuitbus......pas je wel op met je grote witte tupperwaredoos !






  • 23 Mei 2013 - 17:38

    Peter Hulswit :

    Hoi Daan & Marijke ,

    Wij hopen dat de uitslag van 't medisch onderzoek goed is vandaag ! Niets is mooier dan dat,; gezondheid is zo waardevol ! Wij zijn benieuwd , een wensen jullie de komende tijd weer veel plezier in
    Nederland of daarbuiten.
    Wij stappen maandag weer in 't vliegtuig naar de zon , voor de vakantie naar het Griekse Eiland
    Zackyntos !

    Liefs, en 't allerbeste weer van Anneke & Peter Hulswit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

WISH IT...DREAM IT...DO IT !

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 266642

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2014 - 30 September 2014

Leukste plan is geen plan

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Schotland , Lake District & Wales

30 Maart 2014 - 03 April 2014

Istanbul zonder camper

02 Januari 2014 - 15 Maart 2014

Zuid Spanje en de Portugese Westkust

07 Januari 2013 - 02 September 2013

Eerst zon zoeken in Portugal en dan.........?

31 Augustus 2012 - 09 December 2012

naar het zuiden.....

22 April 2012 - 29 Juli 2012

denemarken, ijsland

10 Februari 2012 - 11 Februari 2012

schaatstochten nederland

14 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Le Grand Massif , Hautes Savois, Samoëns

23 Oktober 2011 - 02 November 2011

herfst beleven in bretagne

27 Augustus 2011 - 30 September 2011

het pure mediterrane leven...kroatië

14 Mei 2011 - 19 Juni 2011

high tea , sea , sun and fun

14 Januari 2011 - 17 Maart 2011

marokko

05 Oktober 2013 - 31 Oktober 2002

nog even naar Frankrijk

Landen bezocht: