Naar het 'noorden' - Reisverslag uit Vierhuizen, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu Naar het 'noorden' - Reisverslag uit Vierhuizen, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

Naar het 'noorden'

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

06 Mei 2012 | Nederland, Vierhuizen

2 mei 2012.
Na een rondje familiebezoek in Nederland hebben we nog twee dagen om het huis definitief op te leveren. En dan zijn er toch nog heel veel spullen die de opslag in moeten. De deur kan gelukkig nog net dicht. 's middags naar camping Reeëndal in Loenen gereden. Mooi plekje op een fraaie camping.We hadden ook nog camperpech. De gasinstallatie liet het afweten. Ondanks de drukte wilden ze bij De Jong Campers in Hattem het euvel repareren. Is ons huis(je) weer compleet.

3 mei 2012
Veel vogelgefluit 's ochtends vroeg op deze camping. Mooie omgeving is het hier. Je loopt zo de natuurgebieden in. Tijdens een wandeling kwamen we een hele familie wilde zwijnen tegen.Vandaag onthaast en via internet nog wat laatste administratieve dingen geregeld. Vandaag af en toe een beetje zon en veel te koud voor het voorjaar.

4 mei 2012
Onze kleinzoon wordt 7 jaar ! . Op loopafstand van de camping bij hem thuis koffie met appelgebak. En 's middags naar NuNu in Deventer. Als je ooit eens iets aparts wilt doen voor jezelf en/of voor kinderen moet je naar NuNu. www.naarnunu.nl spreekt voor zich.Leuk om voor onze reis nog net de verjaardag mee te kunnen maken.

5 mei 2012
Na het ontbijt naar 'het noorden' vertrokken. Tot onze verrassing schijnt bij het Lauwersmeer de zon volop!. Mooie camperplek op camping Lauwerszee in Vierhuizen. Misschien stonden er ooit vier huizen, nu staan er wel wat meer. Leuk dorpje trouwens. Toen we een deel van de North Sea Cycle route fietsten hebben we hier met ons tentje gekampeerd. Nog naar het voormalige havenstadje Zoutkamp gefietst en 's avonds gegeten in herberg 'het lachende paard'.

6 mei 2012
De dag begint bewolkt en het is berekoud!. Kunnen we mooi trainen voor IJsland brrrr ! . Maar als we een rondje bij het Lauwersmeer fietsen is de hemel schoongetrokken en alweer volop zon !. We worden er al bruin van. Mooie dorpjes zoals Vierhuizen, Ulrem en Robbenland. Over de waddenzee zie je Schiermonnikoog mooi in de zon liggen. Door weidse landschappen en vogelkolonie's weer naar de camper gefietst. Zo'n 35 kilometer. Sportief dagje. Fris maar mooi zonnig weer dus.

• 07 Mei 2012 - 08:50

Carel En Marjan:

Goede morgen,
    Gaat de trip nu echt beginnen? In ieder geval een sportief begin! Genieten jullie maar verder en goede reis toegewenst van ons beiden. In Cap coz alles ok. en genieten ook met volle teugen.
    Bisous de nous.

• 09 Mei 2012 - 10:17

Wil En Annelies:

Heerlijk om zo lekker rustig je grote vakantietrip te beginnen. Jeetje op de verjaardag van jullie kleinzoon brandt de kachel nog lekker en zitten jullie binnen!! En dat in Mei.
    Blijf genieten van je vrijheid, camper en vooral van elkaar.
    Knuffel van ons.

• 09 Mei 2012 - 13:20

Corrie En Anno:

Vanuit een zonnig en warm Portugal wensen we jullie een veilige en goede reis.
    Pas goed op elkaar. We hopen jullie over een poosje te ontmoeten ergens in Europa.
    Het wordt hoog tijd dat we de bussen eens naast elkaar zetten en samen een borrel drinken.
    Wat ons betreft praten we daarna ook nog over de zin van het leven, als daar behoefte aan is.