twee vaderlanden. - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu twee vaderlanden. - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Daan Matthijsse - WaarBenJij.nu

twee vaderlanden.

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

04 November 2011 | Nederland, Ommen

Ieder mens heeft twee vaderlanden, het zijne en Frankrijk. ( Henri de Bornier )

De bovenstaande uitspraak gaat ver maar we herkennen er wel wat in. Helemaal als we op een vrijdag in de zon op een terrasje aan de haven van Roscoff koffie drinken. Het is zo'n terrasje waar iedereen elkaar lijkt te kennen. En ondanks dat je 'hollandais' bent hoor je er helemaal bij. ' t zal ook wel door het mooie weer komen. Roscoff ligt er dus zonovergoten bij als we de lange kadebrug met uitzicht op het 'Ile de Batz' oplopen.Je kunt je hier uitstekend vermaken.

Met een vers gekocht stokbroodje richting Dinan gereden. Onderweg afgeslagen naar een 'plage' , in dit geval het strand van 'Les Rosières'.
We konden de buscamper bijna op het strand parkeren. We hadden nog verse garnalen (crevettes). En die doen het leuk met stokbrood. Daarna lekker lang over het strand gewandeld.

Verder gereden naar Dinan. Dat is een toeristische trekpleister die bijna niet kan teleurstellen. Het stadje ligt wat meer in het binnenland. Het is historisch en met middeleeuwse straten doorkruist. Het heeft ook nog een oud haventje dat met een hele steile straat is verbonden met het stadje. Leuke plaats om doorheen te slenteren. Mooie winkels. De camperplek bij de haven is mooi, maar wij vinden hem wat 'naargeestig'. Besloten om door te rijden naar "Le Mont Saint Michel". Maar de camperplekken onderaan "Le Mont" staan onder water!. Even terug een plaats gevonden op een echte camping.
Door de zon en het mooie weer veel van de herfstkleuren genoten. De laatste twee dagen zijn we via de 'bekende' camperplek in Honfleur op ons gemak naar huis gereden.

• 04 November 2011 - 11:56

Carel En Marjan:

Krijg al weer zin om er naar toe te gaan. Wij vonden Dinan ook zooooo mooi!